Veiligheid en privacy policy Augustijns Keukens & Interieur

Wat doen we met jouw gegevens?

We doen er alles aan om je privé gegevens privé te houden. Wij zorgen ervoor wanneer u ons een bezoek brengt dat er geen pottenkijkers zijn die er met jouw persoonsgegevens vandoor gaan. Ze worden achter slot en grendel bewaard, daar mag u zeker van zijn.

Wel vragen we enkele gegevens van jou zodat we je zo goed mogelijk van dienst kunnen zijn en een vlekkeloze service kunnen bieden. Welke gegevens we vragen en waarvoor ze gebruikt worden dat lichten we je graag hieronder toe.

  1. Je wensen en bestelling registreren

Om je een gepaste offerte te bieden hebben we een aantal van je gegevens nodig. Namelijk volgende:

  • Aanhef, voor- en achternaam: Wij zorgen voor de correcte naam op je offerte, bestelling en factuur.
  • Adres en woonplaats: We zetten je adres en woonplaats ook op de factuur. Dit gebruiken we ook als facturatieadres, alsook wordt het werfadres vermeld indien verschillend. Je factuur kan achteraf niet meer aangepast worden.
  • Telefoonnummer: Je telefoonnummer gebruiken we indien er nog vragen zijn omtrent je bestelling. Soms bellen we ook om te vragen of alles goed is gegaan. Dat scheelt ons beide een slapeloze nacht.
  • E-mailadres: Je krijgt een mail over je bestelling of met je factuur.
  • Betaalgegevens en factuur: Wij gebruiken een beveiligde betaalomgeving. Wanneer je met overschrijving betaalt, worden je gegevens in onze administratie opgeslagen om de betaling aan jouw bestelling te koppelen. Verder gebruiken we je bankrekeningnummer alleen wanneer je geld van ons terugkrijgt.

Op onze factuur staan de volgende gegevens: je voor- en achternaam, adres en woonplaats, werfadres, e-mailadres, factuurnummer, -datum, je uniek ordernummer voorafgaande met de initialen van de verkoper. De factuur kan je achteraf niet meer aanpassen.

 

  1. Klantenservice

Om je snel te kunnen helpen bij vragen, maken we gebruik van je gegevens en maken we aantekeningen die we bewaren. Handig voor de andere collega’s. Soms maken we gebruik van een andere partij voor het geven van antwoord op je vragen. Die kan daarvoor jouw gegevens gebruiken.

 

  1. Doorspelen van je gegevens aan derden

We geven je gegevens alleen door aan andere partijen als dat echt nodig is voor onze dienstverlening. Het betreft dan deze partijen: bezorgpartners, leveranciers of reparateurs, productondersteuning, IT-dienstverleners, fotograaf. Onze partner moet tenslotte je bestelling afleveren op het juiste adres en het is fijn als een technieker bij je thuis langskomt om je vaatwasser te maken. En niet per ongeluk bij de buren met een werkende vaatwasser voor de deur staat. Jouw gegevens verkopen aan derden doen we nooit.

 

Uw gegevens worden in beginsel niet doorgegeven naar derde landen of internationale organisaties. Dat kan mogelijks gebeuren in het kader van contracten voor Cloud services die wij sluiten. Dan worden uw gegevens mogelijk opgeslagen op servers in derde landen waar in beginsel enkel wij toegang toe hebben. In dat geval zorgen wij ervoor dat de provider van die diensten gevestigd is in een derde land met een adequaat beschermingsniveau of dat er met die provider een overeenkomst ter bescherming van uw rechten wordt gesloten.

 

  1. Nieuwsbrieven

Op een moment gekomen dat je graag onze nieuwsbrief wil ontvangen? Ook hiervoor gebruiken wij jouw gegevens, zodat wij u deze interessante weetjes, acties, aanbiedingen en nieuws kunnen toesturen. Indien je liever toch geen nieuwsbrieven wenst te ontvangen meld je dan hier af.

 

  1. Wedstrijden

Ken je van die verhalen van loterijwinnaars die nooit komen opdagen? Juist. Uiteraard laat je je gegevens achter zoals je naam, telefoonnummer en e-mailadres als je meedoet aan een wedstrijd of actie. Zo verneem je van ons of je een van de gelukkigen bent. We gebruiken deze gegevens ook om de respons op onze reclameacties te analyseren. Zo worden ze elke keer nóg leuker.

 

  1. Verbetering van onze toonzalen

We kunnen je gegevens gebruiken bij gerechtvaardigd belang. We willen al onze klanten de meest persoonlijke service verlenen en gaan altijd voor een glimlach. Uiteraard denken we hierbij aan jouw privacy. Ook dit geld voor de beveiliging, wifi en camera’s op ons terrein.

 

Onze bedrijfsterreinen en toonzalen zijn voorzien van camera’s. Dit om de veiligheid van onze werknemers en producten te kunnen garanderen. De opgenomen beelden worden 30 dagen bewaard. Indien er toch verdachte beelden opduiken zullen deze vanwege andere wettelijke verplichtingen langer bewaard worden. Het camerasysteem is gekoppeld aan wifi-tracking en videoanalyse via derden om de ruimteactiviteit in de toonzalen te meten en te analyseren. Deze geregistreerde beelden worden niet bewaard.

 

Om je nog beter van dienst te kunnen zijn kan je gratis gebruik maken van ons gast wifi-netwerk. De gegevens van het apparaat waarmee je inlogt, waaronder het MAC-adres (identificatienummer), zullen geregistreerd worden. Deze gegevens worden alleen gebruikt om misbruik te voorkomen. We blokkeren de toegang van het apparaat als er illegale activiteiten plaatsvinden op ons wifi-netwerk.

 

  1. Jouw mening telt

Daarom zijn we benieuwd naar je feedback, waar we veel van kunnen opsteken. Via Mailchimp kunnen we jou om je mening vragen omtrent je bestelling, gevoerde acties of andere dingen. Hiermee kan je ons helpen om onze service ten allen tijden te verbeteren.

 

  1. Zakelijke klanten en partnerprogramma

Ook van onze zakelijke klanten en partners slaan wij gegevens op. Zijn het persoonsgegevens dan behandelen wij deze gegevens net zoals die van onze andere klanten.

 

  1. Fraude en betalingen

Op fraude zit niemand te wachten, wij natuurlijk ook niet. Daarom gebruiken wij sporadisch klantgegevens om fraude te onderzoeken, te voorkomen en tegen te gaan. Gegevens die we gebruiken om fraude te voorkomen bewaren we heel lang. Niet leuk, wel nodig.

 

We kunnen gebruik maken van externe bureaus welke je gegevens nodig hebben indien er wanbetaling plaatsvindt. Daarnaast kunnen we je bellen om je te herinneren aan een factuur die is verlopen en nog geen betaling ontvangen is. Soms voeren anderen dat telefoongesprek voor ons. Ook kunnen we je gegevens doorgeven aan een incassobureau, advocaat, arbitragedienst en/of deurwaarder die namens ons niet-betaalde facturen incasseert.

 

  1. Social media & reclame

Wij zijn een modern bedrijf en maken gebruik van social media voor het verspreiden van reclame. Volgende zijn slechts een greep uit het gamma: Facebook, LinkedIn, Instagram, Pinterest, Abitaz, YouTube en Vimeo. Wij zijn fier op onze gerealiseerde projecten en laten dit graag door onze fotograaf vastleggen. De foto’s van je project kunnen gebruikt worden voor verschillende reclamedoeleinden.

 

  1. Cookie erbij?

Om ervoor te zorgen dat onze website goed werkt maakt hij gebruik van cookies.

Je kunt met ons facebooken. Ook vinden we het leuk als je onze filmpjes bekijkt op ons YouTube kanaal of ons liket op Facebook of volgt op Instagram. We tonen je advertenties op social media over onze producten op basis van jouw interesses. Dit gebeurt inderdaad met cookies. Maar geen paniek, we delen nooit ons klantenbestand direct met Facebook of andere.

 

Waar en hoe lang bewaren wij jouw persoonsgegevens?

Oost west, thuis best. We slaan je gegevens op in verschillende databases. We hanteren altijd strenge beveiligingsmaatregelen. We bewaren en gebruiken jouw gegevens niet langer dan noodzakelijk.

Onze Belgische wet verplicht ons echter de administratie betreffende jouw factuur-, betaal- en bestelgegevens 10 jaar bewaren. Daarna gebruiken we alleen anonieme gegevens voor interne rapportages. Je moet zelf ook de facturen van je aankopen goed bewaren, voor wanneer bijvoorbeeld je garantie verloopt.

 

Meer weten of klachten?

Wil je nog meer weten, bijvoorbeeld waar jouw gegevens worden bewaard of wie toegang heeft tot jouw data? Dat kan.

Ben je niet tevreden hoe Augustijns omgaat met jouw gegevens? Laat het ons weten via privacy@augustijnskeukens.be.

Dit privacy beleid is voor het laatst gewijzigd op 18 mei 2018.